۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۱۲۶۸۳

اردوی عملی امداد و نجات و اطفاء حریق دانش آموزان شهرکردی برگزار شد

دانش آموزان شهرکردی با شرکت در اردوی عملی امداد و نجات و اطفاء حریق، آموزش های لازم برای آمادگی در هنگام بروز بلایای طبیعی فراگرفتند.
اردوی عملی امداد و نجات و اطفاء حریق دانش آموزان شهرکردی برگزار شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، اردوی عملی دوره متوسطه شهید رجائی شهرکرد با حضور مربیانی از سازمان های هلال احمرو آتش نشانی برگزار شد.

در این اردو تمرینات عملی درس آمادگی دفاعی مانند امداد و نجات، اطفاء حریق، ماسک گذاری، آموزش قطب نما به دانش آموزان آموزش داده شد.

این اردو که برای مقاطع متوسطه در سطح استان برگزار می گردد ، به صورت متناوب باشروع سال تحصیلی آغاز و با حضور دانش آموزان در راهیان نور و در نهایت میدان تیر به پایان می رسد

ابراهیمی از مسئولان برگزاری اردو گفت: هدف از برگزاری این اردو آشناسازی دانش آموزان با آرمان شهیدان در اردوهای راهیان نور، شرکت دادن دانش آموزان در مهارت های فردی و گروهی، آماده سازی آنها برای عملیات امداد و نجات در مواقع خطر و بلایای طبیعی و آموزش اطفاء حریق است .

وی ادامه داد :در این اردوها دانش آموزان از نزدیک با نحوه استفاده از خاموش کننده های دستی و روش نجات افراد در محیط آتش آشنا می شوند و بدین وسیله این اردوها یک دوره آموزشی کلی و فشرده برای رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال محسوب می شود .

مربی هلال احمر در گفتگو با زنگ خبر گفت :آشنایی با کمک های اولیه و امداد و نجات در زمان بروز بلایای طبیعی از جمله مواردی است که برای تمامی افراد لازم است .

وی ضمن مفید ارزیابی کردن دوره های آموزشی دانش آموزان گفت :دانش آموزان علاوه بر این که با شرکت در این اردوها می توانند با این مهارت ها آشنا شوند ،می توانند این آموزشها را در منزل و با خانواده تمرین کنند تا بتوانند در هنگام خطر از مشکلاتی که برای اعضای خانواده پیش می آید بکاهند .

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۶:۲۰

21 Jan 2020